Janssen bewandelt volop nieuwe paden om innovatieve gezondheidszorgoplossingen uit te werken. Het bedrijf ontwikkelde in samenwerking met externe experts een educatief online game voor kinderen tussen 8 en 12 jaar met ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Plan-it commander is meer dan alleen een leuk en uitdagend spel. Dit ‘serious game’ werd ontwikkeld met de ambitie om de levenskwaliteit van jonge ADHD-patiënten en hun families aantoonbaar te verbeteren. 

heal-seaker-4.png

Het Janssen-team dat het idee oorspronkelijk lanceerde tijdens een Entrepreneurial Boot Camp, werkte samen met het Centrum ZitStil, de vereniging van ouders van kinderen met ADHD, spelontwikkelaar RANJ en expertiseorganisatie geestelijke gezondheidszorg Yulius in Nederland. Een samenwerking die past in het open-innovatiebeleid om kennis en knowhow te delen met anderen.

Plan-It Commander werd ontwikkeld met de ambitie om de levenskwaliteit van jonge ADHD-patiënten en hun families aantoonbaar te verbeteren.

heal-seaker-5.png.jpg

Na de marktlancering en positieve resultaten kaapte Plan-it Commander de prijs weg van ‘Best Health Game 2013’ op het Fun & Serious Game Festival in Bilbao, één van de belangrijkste festivals in Europa voor deze nog jonge industrietak. Een belangrijke erkenning voor de kwaliteit van het geleverde werk.

Economische
Duurzaamheid

Janssen is ervan overtuigd dat sterke bedrijfsresultaten, correcte beleidsvoering en gefocuste activiteiten de weg vormen naar economische duurzaamheid. 

Janssen moet zich constant heruitvinden om het hoofd te bieden aan de structurele en economische veranderingen die zijn omgeving beïnvloeden. Daarom zet Janssen in op het aangaan van partnerschappen in een open innovatiemodel en op het continu bijsturen van zijn kostencompetitiviteit door enkel geneesmiddelen met een hoge therapeutische toegevoegde waarde te ontwikkelen. 

Dit betekent voor Janssen: gefocust en leidinggevend zijn in Onderzoek & Ontwikkeling en efficiënt en vooruitstrevend in Productie om nieuwe therapeutische oplossingen sneller en goedkoper tot bij de patiënten te brengen en een groeistrategie te implementeren om op al deze terreinen te kunnen blijven investeren.