Janssen spant zich in om oplossingen te vinden voor sommige van de meest ingewikkelde medische noden. De uitdagingen zijn groot en daarom zoekt het bedrijf niet alleen binnen de eigen muren naar nieuwe oplossingen.

Janssen gaat op grond van een open-innovatiemodel gericht nieuwe samenwerkingsverbanden aan met partners uit uiteenlopende sectoren. Het bedrijf zorgt ervoor dat innovatieve partnerschappen tot stand komen die de eigen inspanningen en visie op gezondheidszorg kunnen verrijken. 

De uitdagingen zijn groot en daarom zoekt het bedrijf niet alleen binnen de eigen muren naar nieuwe oplossingen.

Samenwerking_15cm.jpg

Wereldwijd innovatieweb

160398330.jpg

Johnson & Johnson Innovation richtte in 2013 innovatiecentra op in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en China. De missie van deze Innovation Centers bestaat erin de beste wetenschap in een vroeg stadium op te sporen en te versnellen en zo de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor de gezondheidszorg te stimuleren. De vier innovatiecentra spinnen een reusachtig web tussen Johnson & Johnson, topwetenschappers en –ondernemers, en invloedrijke life sciences-clusters over de hele wereld. Janssen in België werkt nauw samen met deze wereldwijde innovatiecentra. De waarde van het intern onderzoek en de inhoudelijke kwaliteit van onze mensen dragen ertoe bij dat Janssen voor velen een voorkeurpartner is.

Stimuleren van veelbelovende ideeën

Janssen in België richtte in 2009 het Janssen Campus Office (JCO) op, een klein team dat zich focust op open innovatie en duurzaamheid. Sinds zijn oprichting zijn al 254 contacten met externe partijen gelegd. JCO stimuleert innovatieve ideeën voor een betere gezondheidszorg en organiseerde in de periode 2009-2013 10 ‘Entrepreneurial Boot Camps’ voor 50 teams met in totaal 276 deelnemers uit 16 landen. Tijdens de trainings- en begeleidingstrajecten van 4 tot 6 maanden leren zowel de interne als externe mensen hun innovatieve ingevingen voor een betere gezondheidszorg omzetten in een stevig businessplan. Het project Plan-It Commander dat ontstond tijdens een Entrepreneurial Boot Camp, won in 2013 op het Fun & Serious Game Festival in Bilbao de prijs voor Best Health Game 2013. Ook de NGO Colalife vaarde wel bij deelname aan een entrepreneurial bootcamp. Het leidde immers tot een goed onderbouwd businessplan en een succesvolle piloot in Zambia om anti-diarree kits te verspreiden in ruraal Afrika.

BPF_3717.jpg

Economische
Duurzaamheid

Janssen is ervan overtuigd dat sterke bedrijfsresultaten, correcte beleidsvoering en gefocuste activiteiten de weg vormen naar economische duurzaamheid. 

Janssen moet zich constant heruitvinden om het hoofd te bieden aan de structurele en economische veranderingen die zijn omgeving beïnvloeden. Daarom zet Janssen in op het aangaan van partnerschappen in een open innovatiemodel en op het continu bijsturen van zijn kostencompetitiviteit door enkel geneesmiddelen met een hoge therapeutische toegevoegde waarde te ontwikkelen. 

Dit betekent voor Janssen: gefocust en leidinggevend zijn in Onderzoek & Ontwikkeling en efficiënt en vooruitstrevend in Productie om nieuwe therapeutische oplossingen sneller en goedkoper tot bij de patiënten te brengen en een groeistrategie te implementeren om op al deze terreinen te kunnen blijven investeren.