Duurzaam ondernemen heeft een milieuluik, een sociaal luik en een economisch luik. Die 3 aspecten moeten elkaar versterken. Elk initiatief dat Janssen inzake duurzaamheid ontwikkelt, moet een positieve impact hebben op meer dan 1 van die 3 luiken. 

Healthy Future 2015 verwoordt de duurzaamheidsstrategie (2010-2015) van het moederbedrijf Johnson & Johnson (J&J) en geldt voor alle J&J-bedrijven. De strategie omvat de doelstellingen inzake ‘corporate citizenship’ en de engagementen qua duurzaamheid op de 6 terreinen (hieronder in rood). Aanvullend op deze globale doelstellingen heeft Janssen in België diverse richtlijnen geformuleerd om te voldoen aan de specifieke lokale noden en accenten op het vlak van duurzaamheid (hieronder in groen).

Het gehele pakket aan doelstellingen vormt een grondige basis voor de juiste acties rond onze prioriteiten in duurzaamheid.

Screen Shot 2013-08-11 at 22.53.14.png

Klik hier wanneer u meer wil weten over deze J&J-doelstellingen.

De 6 terreinen waar Johnson & Johnson en Janssen op focussen

1. Betaalbare toegang tot medicijnen

Dit omvat tevens het aangaan van Onderzoek & Ontwikkeling-partnerschappen om onderzoek te kunnen verrichten op verwaarloosde ziekte-domeinen.

2. Duurzaamheid van onze leveranciers

Ook voor externe leveranciers bestaan er duidelijke doelstellingen, zoals:

3. Gezondheid, veiligheid en engagement van de medewerkers

Voor de Janssen in België is dit specifiek vertaald naar:

4. Globale gezondheidspromotie en verantwoordelijkheid voor de samenleving

Er bestaan diverse initiatieven en programma’s om deze doelstellingen te realiseren, bijvoorbeeld:

Janssen in België vertaalde deze doelstellingen verder naar:

5. Bescherming van onze planeet

Dit omvat zowel de reductie van de operationele impact, alsook de ambitie om meer duurzamere producten te creëren.

6. Transparantie en externe samenwerking

Kennis delen en samenwerken behoren tot de kern van onze aanpak.

Over
Janssen

De zorg voor de patiënt staat centraal in alles wat we doen bij Janssen. Dat is en blijft na meer dan 50 jaar onze voornaamste bestaansreden.

In de gezondheidszorg valt geen tijd te verliezen. De manier waarop we morgen diagnoses stellen, medicatie toedienen, ziekten herkennen of voorkomen, en patiënten opvolgen zal er revolutionair anders uitzien dan vandaag. Daarom zit Janssen volop in een evaluatieproces van een geneesmiddelenbedrijf naar een organisatie die totale gezondheidszorgoplossingen op maat van de individuele patiënt aanbiedt.