Ons Credo is het waardencharter van Johnson & Johnson (J&J). Reeds in 1943 werd dit charter opgesteld door Robert W. Johnson, de toenmalige CEO, en het is sindsdien het richtsnoer voor alle medewerkers in alles wat ze doen.

In 4 paragrafen worden de waarden en principes beschreven die J&J hanteert wat betreft zijn verantwoordelijkheden tegenover de patiënten en consumenten, de eigen medewerkers, de gemeenschap en wereld, en de aandeelhouders, en wel degelijk in deze volgorde.

Screen Shot 2013-08-11 at 22.53.14.png

Als we één element zouden moeten opnoemen dat de meer dan 275 bedrijven en 128.000 medewerkers van J&J verbindt en zorgt voor een gemeenschappelijke identiteit, dan is het Ons Credo.

Ons Credo: al 70 jaar onze leidraad

Wanneer u het waardencharter leest, merkt u onmiddellijk dat de duurzaamheidsgedachte er helemaal in verweven zit. En dat nog vooraleer die termen bestonden, Robert W. Johnson het eigenlijk al had over de verantwoordelijkheden van zijn bedrijf op ecologisch, sociaal en economisch vlak.

Duurzaamheid zit al 70 jaar ingebakken in de J&J-bedrijfscultuur.  

 

Over
Janssen

De zorg voor de patiënt staat centraal in alles wat we doen bij Janssen. Dat is en blijft na meer dan 50 jaar onze voornaamste bestaansreden.

In de gezondheidszorg valt geen tijd te verliezen. De manier waarop we morgen diagnoses stellen, medicatie toedienen, ziekten herkennen of voorkomen, en patiënten opvolgen zal er revolutionair anders uitzien dan vandaag. Daarom zit Janssen volop in een evaluatieproces van een geneesmiddelenbedrijf naar een organisatie die totale gezondheidszorgoplossingen op maat van de individuele patiënt aanbiedt.